Dune: Awakening – De Nostalgische Grafische Terugblik van het Verleden!

Dune: Awakening verwijst naar de klassieke point-and-click-avonturen uit de vroege jaren 1990, al het karakteristieke humorvolle dialogo, het veelzijdige verhaal dat zich ontvouwt, de lage polygon visuele stijl, het verborgen voorwerpen verzamelen en de mix van avontuur met puzzels. Maar uiteraard is Dune: Awakening veel meer dan alleen een nostalgisch moment; een up-to-date game die weer nostalgische elementen combineert met hedendaagse game play. Dit is een game die niet alleen een vermakelijk speelmoment garandeert, maar ook een plezierige grafische en muzikale beleving. Lees hieronder onze review.

Grafische Stijl en Muziek

Dune: Awakening is een grafisch goedkope game, maar niet aan de kant van de kwaliteit. De lage polygon grafische stijl wordt gecomplementeerd met een heldere kleurschema en prachtige illustraties. De stijl is veelvuldig te zien in bijvoorbeeld de achtergronden en de hoofdpersonages, alhoewel de personages in Dune: Awakening wat meer details hebben gekregen. Ook de muziek is erg gedetailleerd. De muziek is net als de graphics een mix van hedendaagse stijl en effecten met de klassieke stijl van toen; hoewel het duidelijk is dat de muziek is gemaakt om de game op te fleuren biedt deze zeker ook plezierige klanken. Wat de muziek betreft, is het duidelijk dat de componist een goed oor heeft voor detail als het gaat om het creëren van een mooie soundtrack.

Verhalen en Dialogen

Dune: Awakening heeft een erg vergevorderd verhaal dat zich ontvouwt terwijl je door het spel heen vordert. De dialogen zijn diep en vaak ook grappig, zoals je zou verwachten van een spel van deze soort. De personages hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid en er zijn geen stereotype figuren te vinden. Hoewel de verhalen en dialogen veel zijn, worden ze niet eentonig of saai. De verhalen zijn leuk om te volgen en de dialogen vragen om je volle aandacht. Er gebeurt veel tijdens het spelen van Dune: Awakening waarmee je mee in het verhaal getrokken wordt.

Gameplay en Beloningen

Je bent actief betrokken bij het verhaal van Dune: Awakening. Tussen alle dialogen door moet je soms knoppen indrukken en voorwerpen pakken om verder te komen. Door deze actie krijg je drie soorten beloningen: de mogelijkheid een nieuwe locatie te betreden, waardevolle items voor het verder ontrafelen van het verhaal en verdergaande informatie. De beloningen verhogen de motivatie om het spel te blijven spelen. Hoewel het verzamelen van voorwerpen en het uitvoeren van puzzels veel meer tijd kosten dan de standaard bordspelletjes heeft Dune: Awakening voldoende leuke elementen die ervoor zorgen dat je het spel wilt uitspelen.

Vernieuwd en Toch Klassiek

Dune: Awakening bevat verschillende elementen die door de tijd zijn veranderd, maar de kern van het spel is gelijk gebleven. De grafische stijl geeft kleur en karakter aan het spel, wat het een nostalgisch gevoel geeft aan de oude tijd. De verbeterde gameplay maakt het spel veel toegankelijker, zodanig dat het als een modern spel beschouwd kan worden. De combinatie van nieuwe en klassieke elementen maakt van Dune: Awakening een beginnend avontuur dat zeker de moeite waard is.

Dune: Awakening is een teleurstellend kort avontuur dat een aangenaam gevoel van nostalgie geeft en leuke en vermakelijke elementen biedt. Het karakteristieke humorvolle dialoog is leuk om te volgen, de puzzels zullen je uitdagen en vermaken tegelijkertijd. De speelbaarheid is erg toegankelijk door de interessante mix van de klassieke sysnthese en de hedendaagse kleurrijke visuals. Al met al biedt Dune: Awakening een leuke ervaring, die zeker de moeite waard is voor avontuurspel liefhebbers.