Like a Dragon: Oneindige Rijkdom

In het nieuwste deel van de populaire Yakuza-serie, genaamd 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom', nemen spelers de rol aan van Ichiban Kasuga, een beloftevolle jonge Yakuza-baas die vervolgens aan de kant wordt geschoven door zijn eigen clan. Nu, jaren later, keert hij terug naar een veranderd Japan en begint aan een episch avontuur vol actie, geweld en intriges. Maar wat maakt dit nieuwe deel zo bijzonder? Lees verder en ontdek zelf of 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' het wachten waard was.

Grafisch meesterwerk

'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' is zonder twijfel een grafisch meesterwerk. De gedetailleerde omgevingen van de fictieve stad Yokohama zijn een lust voor het oog en voelen levensecht aan. Van de drukke straten tot de kleine details in de gebouwen, alles is met veel aandacht voor detail ontworpen. Dit zorgt ervoor dat je als speler echt in de wereld wordt gezogen en je helemaal kan onderdompelen in het verhaal.

Uniek vechtsysteem

In tegenstelling tot voorgaande delen in de Yakuza-serie, neemt 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' afscheid van het traditionele vechtsysteem en introduceert het een nieuw, turn-based vechtsysteem. Dit is een gewaagde keuze, maar werkt verrassend goed. Het voelt fris en vernieuwend aan en zorgt voor meer strategie in gevechten. Daarnaast kan je nu ook gebruik maken van alledaagse voorwerpen die je tijdens gevechten kan vinden. Zwaai bijvoorbeeld met een fiets of gooi een vuilnisbak naar je tegenstanders. Het maakt de gevechten zowel spannender als hilarischer.

Diepgaand verhaal

Zoals we gewend zijn van de Yakuza-serie, is ook het verhaal van 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' intrigerend, meeslepend en vol plottwists. Het draait niet alleen om geweld en actie, maar ook om vriendschap, verraad en familiebanden. Het is mooi om te zien hoe hoofdpersonage Ichiban Kasuga zich ontwikkelt en langzaam maar zeker groeit van een onervaren yakuza tot een leider die alles op alles zet om zijn clan te beschermen en zijn eer te herstellen.

Urenlange gameplay

Met een gemiddelde speelduur van 50 uur kan je gerust zeggen dat 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' genoeg content biedt voor je geld. Naast het hoofdverhaal zijn er namelijk talloze sidequests, minigames en uitdagingen te vinden die je bezig zullen houden. Zo kan je onder andere kart- en arcadegames spelen, een management bedrijf runnen of deel uitmaken van een boyband. Deze afwisseling zorgt ervoor dat het spel nooit saai wordt en je altijd wel iets nieuws te ontdekken hebt.

In vergelijking met zijn voorgangers is 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' een gedurfd en vernieuwend deel in de Yakuza-serie. Grafisch ziet het er prachtig uit en het verhaal is meeslepend en diepgaand. Het nieuwe vechtsysteem werkt verrassend goed en de vele uren gameplay zorgen ervoor dat je je geen moment zal vervelen. Fans van de serie en nieuwkomers in de Yakuza-wereld zullen beide genieten van deze game. Wij zijn in ieder geval overtuigd dat 'Like a Dragon: Oneindige Rijkdom' een echte must-play is voor elke gamer. Nu alleen nog zorgen dat je genoeg tijd vrijmaakt in je agenda voor deze epische game!