Nirvana Iniative AI: The Somnium Files Review: The Next Level of Interactieve Detective Games

AI: The Somnium Files-Nirvana Initiative is een van de meest verwachte detectivegames van het jaar. Het spel, ontwikkeld door Spike Chunsoft, mee ontworpen door Kotaro Uchikoshi, de man achter de populaire Zero Escape-reeks, kon dan ook rekenen op veel hype bij spelers. Maar is Nirvana Initiative AI: The Somnium Files daadwerkelijk de volgende stap in interactieve detective games of komt het na een paar uur alweer tegen een muur aan te staan? Deze review beoordeelt het spel op verschillende aspecten om jou de beste beslissing te laten maken.

Het verhaal van AI: The Somnium Files begint met de aanstelling van inspecteur Kaname Date, een persoon die gebaseerd is op Kogoro Akechi uit de beroemde Detective Conan-manga serie. De speler wordt door Date gevraagd bij een macabere moordzaak te helpen. De inhaligheid van inspecteur Date zal snel ter sprake komen, maar zal ook direct de kijker aanspreken door wat hij bij de moord aantreft: een volkomen onbekende schedel en een peculiariteit die in niets lijkt op wat hij ooit eerder heeft gezien. De speler moet geen onderzoek starten, maar zal door Date worden uitgenodigd om mee te doen aan de onderzoeksfase in televisieprogramma’s en computerprogramma’s en filmclips. Door het uitvoeren van deze taken, deelnemen aan interviews, onderzoeken en de verdere interactie met de wereld om hem heen, moet de speler de moordzaak oplossen.

Nirvana Initiative AI: The Somnium Files staat voor een unieke combinatie van avontuur, puzzels, gereedschap voor onderzoek en gevechten die met zorg zijn gecombineerd. Het is het soort spel dat je langzaam leert te begrijpen en waar je naar verloop van tijd steeds sneller mee kunt werken. Maar daar kom je pas na verloop van tijd achter. AI: The Somnium Files begint met het opstarten van een detective-avontuur. Moord bespreken, scenario’s evalueren, verdachten ondervragen; dat is waar de speler direct mee geconfronteerd wordt. Om het avontuur vooruit te helpen maakt de speler gebruik van een middel genaamd Psyncing, dat hem in staat stelt om in te breken in de geest van mensen. Door dit te doen heeft de speler toegang tot hun herinneringen, mogelijkheden tot het oplossen van puzzles en ook de mogelijkheid om te vechten tegen vijanden die uit de geest optreden.

AI: The Somnium Files is een prachtig vormgegeven spel met een mix van cel-shading en anime-stijl graphics. Er worden stijlvolle artworks gebruikt voor personages, omgevingen en achtergronden. Het kleurenpalet is rustig en gedetailleerd, wat het spel een bijzondere en verfijnde uitstraling geeft. De soundtrack van het spel is eveneens stijlvol en briljant. De muziek wordt geleverd door technoband Zizz en biedt de ideale stemming voor de kijkervaring. De voice-acting is ook van hoge kwaliteit en past perfect bij de personages en het plot.

Compatibiliteit

AI: The Somnium Files is beschikbaar op de Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch en PC. Het is gemakkelijk te draaien op Microsoft Windows en beschikbaar in zowel de fysieke als digitale formaat. AI: The Somnium Files biedt ook een unieke kijkervaring door de compatibiliteit met PlayStation VR. Met de optimale instelling kan de speler de wereld van AI: The Somnium Files ervaren op een totaal nieuwe manier.

AI: The Somnium Files-Nirvana Initiative is een verfrissende ervaring voor liefhebbers van avonturengames. Het is een goed ontworpen spel dat een bijzondere setting biedt. Het spel heeft een spannend, maar luchtig verhaal, goede graphics, geweldige muziek en goede voice-acting. Ook is het een veelbelovende game met een verscheidenheid aan mogelijkheden. AI: The Somnium Files-Nirvana Initiative laat alle beloftes waar waardoor het de volgende stap is in interactieve detective games. Als je van detective games houdt, dan is Nirvana Initiative AI: The Somnium Files een game die je absoluut moet proberen!