Octopath Traveler II: Een episch avontuur dat je niet wil missen!

Octopath Traveler II is de tweede game in de Octopath Traveler-serie, die verwachtingen verre overtreft. Ontwikkeld door Square Enix, de makers van de Final Fantasy-serie, en uitgegeven voor Nintendo Switch vormt Octopath Traveler II de perfecte mix die je achterover liet leunen van verwondering. De game heeft een sterke focus op verhaal, personages, elementen uit de door rollenspellen geïnspireerde gameplay en een prachtig aan de geschiedenis aangepast verhaal.

Het verhaal van Octopath Traveler II begint met een mysterieuze onderzoeksmissie die bekend staat als het zogenaamde Glaive-experiment. Aan het hoofd van de missie staat de excentrieke professor Oudinot, die de kracht van zijn Glaive gebruikt om dingen te veranderen in het mysterieuze rijk van het Verloren Land. De speler begint de reis met een van de acht hoofdpersonages, waaronder de misfits van Oudinot en een tovenaar die de magie van de Glaive maar al te goed kan gebruiken. Elke reiziger heeft zijn eigen verhaal, motieven, verleden en de unieke eigenschappen die bepalen hoe de zaken verlopen. Tijdens de reis onderzoeken de spelers de veranderende werelden en ontmoeten ze bijzondere personages, terwijl ze te maken krijgen met een onvoorziene en oneindige hoeveelheid gevaren. Het verhaal heeft een sterke focus op het omgaan met de kracht van het Glaive en de verantwoordelijkheid van de speler om de juiste keuzes te maken.

Gameplay in Octopath Traveler II is sterk geïnspireerd door klassieke rollenspel-elementen. De speler moet puzzels oplossen, monsters verslaan en krijgt vervolgens toegang tot nieuwe locaties in het spel. Er wordt veel gebruikgemaakt van een turn-based battle systeem dat de speler in staat stelt om tactisch zijn aanvallen te coördineren. Er wordt ook gebruikgemaakt van nieuwe elementen zoals de Boost-stapelmechanisme. Hierbij krijgt de speler een extra aanval als hij het goed doet, wat hem in staat stelt om extra schade toe te brengen aan zijn tegenstander. Als de speler erin slaagt om genoeg punten te verzamelen, kan hij ook gebruikmaken van de Act-opties, wat de speler in staat stelt diepgaandere strategische acties te ondernemen.

Octopath Traveler II heeft een prachtig gerenderde 3D-wereld die zowel speels als dwingend is. De game heeft een kleurrijke 2D-look die is geïnspireerd op 16-bits artstyle. Kleurrijke personages en gedetailleerde 3D-effecten laten de wereld van Octopath Traveler II springen. De kleurrijke artstyle zorgt voor een prachtige sfeer en veel variatie in de omgeving. Ook de visuele effecten zijn indrukwekkend, met bloom, lensflare, vloeiende bewegingen en mooie voorzieningen voor water, lucht en vuur.

Geluid

Octopath Traveler II heeft een indrukwekkende soundtrack die door de speler kan worden geconfronteerd met epische en emotionele momenten. De compositie is indrukwekkend en de muziek geeft de game een epische sfeer en een steeds aanwezige emotionele lading. De geluiden en stemmen die in de game zijn opgenomen, dragen bij aan de immersie en zorgen voor een echte aanwezigheid in de wereld. Het geluid maakt deel uit van het vele verhaal van Octopath Traveler II.

Octopath Traveler II is een welkome verrijking voor de Octopath Traveler-serie. De game verrast op alle vlakken, met een verhaal dat dwingend en intrigerend is, met interessante personages waarvan je je afvraagt waar ze naartoe gaan, en uitstekende gameplay die de kenmerken van rollenspellen bevat. De visuele stijl van de game is kleurrijk en heeft een prachtige 16-bits artstyle, terwijl de soundtrack de perfecte aanvulling vormt op de gameplay. Octopath Traveler II biedt een epische game-ervaring die je niet wilt missen.