Returnal: een meeslepende, verontrustende ervaring

Housemarque werkte voor hun RollerCoaster Tycoon-achtige game Returnal aan een waanzinnig spantand avontuur. Speel als Selene, een astronaut die op dringende zoektocht is naar antwoorden en overlevingsmogelijkheden op een alien planeet. De alien planeet heeft haar vastgehouden in een kringloop van wederkerende dood en parachutesprongen. Het lijkt niet mogelijk om deze planeet te verlaten, maar enthousiaste recensenten hebben een unieke visie geschreven over Returnal bij de release.

Geschiedenis en setting

De geschiedenis van Returnal is die van Selene. Ze belandt op de planeet Atropos en lijkt geen weg terug naar de aarde te hebben. Atropos is een verouderde omgeving vol reptielachtige of technische monsters die haar proberen op te eten en haar probeert te vernietigen. Eenmaal bomvol alien technologie slaagt Selene erin de architectuur van de planeet te manipuleren. Ze moet de mysteries van de planeet ontsluiten, waaronder die van haar eigen herkomst.

Returnal combineert het beste van verschillende genres om een ​​unieke ervaring te bieden. Het is een actiespel met elementen uit rougelikes en shooter games. Het spel heeft een willekeurig gegenereerde omgeving, wat betekent dat de locaties variabel zijn en meer verkenning vereisen. In het spel verzameld Selene ook alien technologie en gebruikt ze deze om de omgeving te verkennen. Sommige gebieden bevatten geheime items die kunnen worden gebruikt om haar wapens te upgraden of haar bewegingssnelheid te verbeteren.

Het verhaal van Returnal is ongelofelijk en geloofwaardig tegelijk. Door het gruwelijke landschap van Atropos, een mix van vrijheid en chaos, wordt Selene langzaam haar wanhoop gewaar. Terwijl het verhaal zich ontwikkelt, ontdekken we de waarheid over de toevallige opdracht die haar naar Atropos bracht. Door een mengeling van flashbacks, dialogen en cinematografie verhaalt Returnal zijn verhaal met meeslepende kracht.

Audio en graphics

Grafisch gezien is Returnal een visueel overdonderende game. Atropos lijkt levend te zijn en de aliens en monsters bewegen met soepelheid. Het geluid en de muziek passen perfect bij de settings van suspense en onzekerheid. Elk van de wapens, spells en voertuigen hebben hun eigen unieke geluid en effecten. Deze elementen samen versterken de surrealistische ervaring die Returnal biedt.

Returnal biedt een gigantische meeslepende ervaring door het verweven van verschillende scheppingsstijlen en genres. Het verhaal, audio en beelden hebben een formidabele samenwerking met elkaar en de gameplay is gericht op verkenning. Returnal biedt een unieke ervaring aan iedereen die op zoek is naar iets spannends en zal gamers ook urenlang bezighouden.