Review: Tunic, ontdek het verhaal achter een klein hedgehog held!

Tunic is een indiegame die opnieuw de platform generatie regeert. De game is gebaseerd op de originele Idea Factory game, 2D platformer, waarbij de speler een kleine hedgehog begeleidt. Het verhaal is eigenzinnig en het verhaal gaat van het eenvoudige tot het spannende. Vorige generaties gamers zullen hun herinneringen terugzien in deze heruitvinding.

Grafische stijl

De grafische stijl van Tunic is prachtig. Het is kleurrijk, gedetailleerd en ervaarbaar. Het gebruik van voertuigen, zoals een hoverfiets, aktiefiguurtjes, goofy kostuums en een kleurrijke omgeving, maakt Tunic tot een visueel feest. De omgevingen die tevoorschijn komen laten je de wereld van Tunic ontdekken.

De gameplay van Tunic is zeer vermakelijk. Het verhaal zal de speler langs verschillende werelden leiden, waar hij verschillende obstakels moet overwinnen en puzzles oplossen om verder te komen in het verhaal. De game heeft een leuke combinatie van traditionele platformer gameplay en actieelementen. De spelbeleving is vloeiend en challenge zowel nieuwkomers als veteranen van het genre.

Muziek

Tunic heeft ook een geweldige soundtrack om de spelervaring te versterken. In het begin is de muziek rustig, inspelend op de ontdekking van Tunic's wereld en het verkennen van de eerste locatie. Als het verhaal vordert en de challenges uitdagender worden, wordt de muziek ook feller, diverse instrumenten worden gebruikt om de spanning te verhogen en het ritme aan te passen.

Botsing van de Werelden

De makers van Tunic hebben een leuke clash tussen de twee werelden gecreëerd met hun gameplay. Terrorfiets race, touwseilen en de mogelijkheid om vijanden te verslaan, zorgen voor een enerverende platformer ervaring. De combo van deze standaard game conventions in combinatie met de oude school platform titels geeft een nostalgisch gevoel.

Tunic is een ode aan de oude generation platform games met moderne ideeën en techniek. De game was een hit op zijn tijd en er zijn al veel gamers die genoten hebben van de game. Tunic is de perfecte mix tussen de oude school games en moderne generaties. Het verhaal is eigenzinnig, de graphics zijn prachtig en de gameplay is leuk. Al met al een zeer vermakelijk spel om een paar uurtjes mee te killen.