Signalis – Het epische strategie spel

Signalis is een strategie spel welke ontwikkeld werd door ontwikkelaar CXC Simulations. Het is de opvolger van hun eerdere titel, Signal Ops. De game is momenteel in bèta-uitvoering, maar dat betekent niet dat er geen hoog niveau strategie aangeboden wordt. In Signalis staan de spelers aan de vooravond van een epische oorlog tussen vijandige krachten, waaronder de alienbezettende Covenant. De krachtige Signaal machine aan de oppervlakte geeft de spelers de mogelijkheid om deep-space obstakels te overwinnen, waardoor deze game uniek is in zijn soort. Hieronder wordt deze game diepgaand besproken.

Signalis heeft een aantal innovatieve gameplay features die het spelen van een strategische oorlog bevorderlijk maakt. Deze features bestaan onder andere uit dynamic battle planning, wat betekent dat de speler de tijd heeft om tactische beslissingen te maken voordat een gevecht begint. Daarnaast wordt de aandacht ook gericht op het maken van tactische keuzes, vooral als de story mode wordt gespeeld. Het game stelt de speler in staat om bepaalde tactische acties uit te voeren, zoals het neerschieten van vijandelijke vliegtuigen of het gebruiken van bepaalde wapens tegen vijandelijke eenheden. De game bevat ook een mulitplayer-modus waarmee spelers kunnen samenwerken met andere spelers om vijandige eenheden te verslaan in een scherp geconcurrenteerd pvp-gevecht. Om de baan te krijgen in deze combinatie volgt een trainingsprocedure. Als deze is voldaan, begint het grote vechten.

De graphics bij Signalis blinken absoluut uit. Het game speelt af in een 3D-wereld met een realistisch uiterlijk. De graphics bestaan uit een combinatie van ruimtelijke objecten met realistische effecten. Een bepaalde set kleuren zorgt voor een authentieke game tegen de achtergrond van een werkende ruimtestation. De achtergrond van dit ruimtestation is perfect afgestemd op het type game dat de speler speelt. Daarnaast is de voorgestelde soundtrack een mix van militaristische muziek. Deze combinatie creëert een episch klankbeeld wat een unieke sfeer oproept.

Karakterontwikkeling

De karakterontwikkeling is een belangrijke factor wat betreft Signalis. Elk karakter dat wordt gekozen voor de game heeft een aantal verschillende statistieken, waaronder hun snelheid, verdediging, gezondheid, schadevermogen en hun voordelen. Om het karakter sterker te maken, kan de speler verschillende wapens en items kopen in de game. Ook kan er upgrade gegeven worden aan de wapens en items van het karakter door middel van resource points. Deze points kunnen verdiend worden door uitdagingen te complete, of door middel van de mini-games in Signalis.

In de conclusie kan gezegd worden dat Signalis een solide strategie game is met een unique en innovatieve game-ervaring. Het biedt een uitstekende aanpak voor het updaten van de strategie van de speler. Daarnaast is het een uniek spel bezitten van een episch verhaal, in-game cinematografie, verbluffende graphics, gestimuleerd karakterontwikkelen en een toegankelijk multi-player met een goede selectie van mini-games. Al met al is Signalis een geweldige titel met veel leuke features die het spelen waard is!

Samenvatting

Signalis is een innovatief strategie spel dat een ongekende spelervaring biedt. De game heeft een unieke setting, episch verhaal, goed uitgeruste multi-player modus, dynamische battle planning-feature, gestimuleerde karakterontwikkeling en last but not least heel veel mini-games. De graphics zijn verbluffend en de geluidseffecten voegen daaraan toe. Het is een absolute aanrader voor iedereen die van strategische games houdt en iets unieks wil ontdekken!