Super Mario Bros. Wonder, de ultieme nostalgie ervaring!

Super Mario Bros. Wonder is een klassieke platform game, ontwikkeld door Nintendo voor hun Nintendo Switch console. Het is een opmerkelijke remake van de originele Super Mario Bros. uit 1985. De game heeft sublieme graphics en is een spel dat je keer op keer enthousiasturelt. Laten we eens naar deze klassieker kijken en ontdekken of het inderdaad leuk is!

De gameplay van Super Mario Bros. Wonder is vergelijkbaar met die van de originele game. De speler krijgt de taak om Mario of Luigi te verplaatsen door een level, terwijl hij monsters verslaat en andere lastige obstakels. De doelstelling van elk level is om het Finish vlaggetje te bereiken. Er zijn een aantal nieuwe elementen toegevoegd aan deze game, zoals nieuwe enemies en items. Ook hebben sommige levels flash-backs naar andere originele Mario games.

De graphics in Super Mario Bros. Wonder zien er echt fantastisch uit. De animaties van Mario, Luigi en alle andere personages zien er levensecht uit. De levels zelf zijn onwijs prachtig vormgegeven, met tal van details. Ook de verschillende items, zoals bloemen en sterren, zijn erg leuk vormgegeven. In het algemeen ziet Super Mario Bros. Wonder er spectaculair uit.

Geluid

De muziek in Super Mario Bros. Wonder is echt adembenemend. De muziek volgt zorgvuldig de aktie van het spel en verandert afhankelijk van wat er op dat moment gebeurt. Het is een goed afgestemde, ontspannende soundtrack, die de klassieke stijl van de originele Mario-game respecteert. Ook de geluiden van de personages zijn erg realistisch, wat het spel nog aantrekkelijker maakt.

Controle

De controle van Super Mario Bros. Wonder is over het algemeen eenvoudig. Er zijn verschillende besturingsmogelijkheden, waaronder de Joy-Con en touch-screencontrole. Met de Joy-Con is het spel het leukst te spelen, maar ook de aanraakbediening is prima. In beide gevallen is de besturing erg responsief.

Super Mario Bros. Wonder is een echte nostalgie trip en een heuse must-have voor retro gaming liefhebbers. De game ziet er spectaculair uit, klinkt fantastisch en heeft zowel een prima controle als outstandende gameplay. Al met al is Super Mario Bros. Wonder een bijzondere game en een echte aanrader voor iedereen die houdt van retro-gaming!