Wildfrost overtreft verwachtingen met interessante verhaal en uitgebreide wereld

Wildfrost is een open-world RPG die wordt uitgebracht voor de pc en consoles. De game is ontwikkeld door het ontwikkelteam dat bekend is van hun succesvolle titels zoals The Elder Scrolls V: Skyrim. Deze nieuwe game biedt een buitengewone game-ervaring die de verwachtingen overtreft. De game is gebaseerd op het kosmische thema van de mythologische goden en bevat vele verborgen mechanics, een dynamisch verhaal en een waanzinnig uitgebreide wereld. In deze review zullen we een dieper kijk nemen op Wildfrost, en kijken hoever deze game is gekomen sinds de aankondiging op E3 2019.

Wildfrost speelt zich af in een open-world fantasy setting, die leunt op goden en mythologische wezens. De game vertelt het verhaal van de Hoeder, een avatar die is verwekte om de wereld te helpen bij het verdrijven van de onheilspellende Fey-clan. De Fey-clan zijn geen bovennatuurlijke wezens, maar juist mensen met bovennatuurlijke krachten. Het verhaal van Wildfrost volgt de Hoeder in zijn pogingen om hun steeds innemende bedreiging te stoppen. Het verhaal is gevuld met interessante personages met diepgaande relaties en persoonlijkheden. De opties voor wat er zou kunnen gebeuren zijn eindeloos, aangezien alles afhangt van de beslissingen die je maakt in de game.

Wildfrost bevat vele verschillende elementen die het een genoegen maken om te spelen. De eerste, en misschien wel de meest verrassende, is de landbouwmechaniek. Naast vechten in verschillende omgevingen, kun je ook grondstoffen verzamelen en planten kweken. De dynamische natuur van de game wordt nog verder versterkt door de veel verschillende monsters die je tegenkomt, en de verschillende gebieden die je kunt bezoeken. De game krijgt ook kracht van het uitgebreide inventaris van items, magische artifacts en oude wapens. Je kunt je spelersbuild ook aanpassen met behulp van de verschillende vaardigheden die je kunt verwerven tijdens het spelen.

Wildfrost doet een geweldig werk in het creëren van een overtuigende en realistische sfeer. De wereld is gevuld met prachtige landschappen en duizelingwekkende steden. De game is ook gevuld met diersoorten, geïnspireerd door de vele culturen die zijn verwerkt in het mythology-thema. Het enige minpunt is de standaard karaktermodel en animaties. Deze zijn redelijk simpel, maar eerlijk gezegd is de wereld van Wildfrost zo mooi, dat het geen echt storend probleem is.

Geluid

De geluidseffecten in de game zijn ook erg goed. De effecten passen goed bij de verschillende acties in de game en doen de game net wat beter aanvoelen. De achtergrondmuziek is ook prachtig en maakt het moeilijk de controller neer te leggen.

Oordeel

Wildfrost heeft zeker een succesvol open-world gevechtsspel gemaakt. De wereld is rijk aan details, het verhaal is verfrissend en de geluiden zijn geweldig. Het karakterontwerp en de animaties laten een beetje te wensen over, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de veelzijdigheid van de wereld. Al met al, Wildfrost is een game die je zeker een keer moet spelen om de ervaring en het verhaal ten volle te ervaren.