Call of Duty: Modern Warfare II Review

Call of Duty: Modern Warfare II is de opvolging van Call of Duty: Modern Warfare en wordt gezien als een van de beste Call of Duty-spellen ooit. Het spel was een van de eerste om elke spelerservaring te personaliseren dankzij zijn geweldige multiplayer-modus. Het spel combineert martial graphics met realistische oorlogsomstandigheden en een ongelooflijk verhaal. Of je nu de campagnespeler bent die de intensiteit van single-player-missies wil ervaren of een statige speler die urenlang de competitieve multiplayer-modus wil spelen, er is iets in Call of Duty: Modern Warfare II voor iedereen.

De verhaallijn van Call of Duty: Modern Warfare II wordt door een verscheidenheid aan personages verteld, waaronder een strijdgroep van speciale operaties, een ex-SAS-soldaat en een kleine Russische patriot. Het verhaal verkent een subtielere en complexere filosofie van het oorlogvoeren dan het gewelddadige gepolariseerde kader van de meeste spellen. In het verhaal draait het om meer dan alleen maar oorlog voeren, zoals de nuances van verraad, foute beslissingen, loyaliteit en veroordeling. De campagne bevat relatief realistische oorlogsscènes met gewoonlijk geloofwaardige personages, terwijl de situatie steeds gespannen blijft.

Grafisch is Call of Duty: Modern Warfare II van topklasse. De omgevingen zijn gedetailleerde om gemakkelijk levensechte ervaringen te creeren. Lichteffecten zoals vuurwapens die schijnwerpers verlichten en het verlichten van schaduwen onderstrukt de gedetailleerdheid van de omgevingen. De karakters zijn ook zorgvuldig gemodelleerd en hebben veel expressieve gezichtsuitdrukkingen die de emotionele kwaliteit van de game verhogen.

Geluid

Geluid speelt een belangrijke rol bij het afmaken van de ervaring van Call of Duty: Modern Warfare II. Het muziekontwerp en de geluidseffecten zijn zo ontworpen dat ze perfect bij de spelomgeving passen en zorgen voor een spectaculaire atmosfeer. De stemacteurs zijn zorgvuldig gekozen voor hun geloofwaardigheid en passen perfect in hun respectievelijke rollen. Met name R. Lee Ermey en Barry Pepper hebben geweldige prestaties geleverd in hun ondersteunende personages.

De gameplay van Call of Duty: Modern Warfare II is gevarieerd en wordt gedomineerd door actie. De missies zijn spektaculair, met een goed gemiste balans tussen sluipen en actief oorlogsvoeren. De AI-vijanden reageren realistisch op je acties en gebruiken tactiek om de uitdaging te verbeteren. Het aantal wapens is ook goed en biedt je verschillende manieren om vijanden te bestrijden. De voertuigen en vliegtuigen geven een grote verandering van tempo aan de game en voegen elke keer als ze gebruikt worden genoeg variatie toe.

De Multiplayer-modus in Call of Duty: Modern Warfare II is veruit het beste aspect van de game. Je kunt spelen met maximaal 18 spelers, wat leidt tot epische 64-speler-gevechten. Er is een variëteit aan statistieken die je kunt verzamelen, waaronder kills, assists, deaths, winsten en verliezen. Er zijn verschillende modi waaruit je kunt kiezen, waaronder capture the flag, team deathmatch en infection. Er is ook een splitscreen-modus waarmee je met maximaal vier spelers op één console kunt spelen.